2010. november 17., szerda

Mézes mustáros csirke

Egy könnyű és gyors ebédnek készült a finom mézes-mustáros csirke és a jázmin rizs.

Hozzávalók

1 csirkemell filé
1ek méz
1 ek mustár
2 dl főzőtejszín
mézes-mustáros fűszeralap
 (aki ezt főbenjáró bűnnek tartja, az fűszerezzen ízlés szerint)

A csirkemellfilét apró kockákra vágtam és megsóztam, megborsoztam őket. Kevés olivaolajon megpirítottam a husikat, majd egy bőséges evőkanál mézet is kaptak. Miután hagytam őket egy ideig együtt párolódni rászórtam a fűszeralapot. Igen, fűszeralapot használtam, mert nem volt túl sok időm és kényelmes volt, meg egy párat kedvelek is az előre kapható alapokból. Alapvetően ez a mézes-mustáros ízvilág nem áll hozzám túl közel, mert nekem valahogy nem jön be az édes és a savanyú vegyítése. De ehhez most éppen kedvet kaptam. Ha nem fűszeralappal készítettem volna, akkor némi majorannát, petrezselymet és szerecsendiót szórtam volna rá. A fűszerek/fűszerelap után leöntöttem egy kis doboz  főzőtejszínnel. A tejszínbe kevertem némi mustárt és egy kis ideig főztem a húst a tejszínes szafttal. Hamar besűrűsödik, szóval  tényleg csak pár perc kell neki.
Ebben a receptben nem is volt semmi bonyolult, egyszerű de nagyszerű. És még nekem is ízlett, bár nagyon oda kell figyelnem, hogy ne legyen túl hangsúlyos az édes (mézes) íz, mert nekem úgy már nem ízlik annyira. Tudom, rosszul vagyok összerakva! :)

Azért hogy bonyolítsam a helyzetemet nem gyors rizs volt a köret mellé. Nemrég vettem egy zacskó jázmin rizst, és ezt főztem meg. Kicsit még szoknom kell a hagyományos rizskészítést, de ehetőre sikeredett elsőre is. És ami a legjobb ebben a rizsben (vagy talán az elkészítésben?!!), hogy nem egy száraz rízskupac lesz az eredménye. Szóval pergő rízsszemekre vágyóknak én nem ajánlom. Habár az is lehet, hogy  csak nálam sikerült így! Minden esetre elfogyott az ebéd és finom volt.

1 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails