2010. november 20., szombat

Belga csokitorta


Már hagyomány nálunk a Szex & New York party. :)
(Ugye lányok, ami már 2x megtörtént az rendszeres!!!!)

Ezt úgy kell elképzelni, hogy összegyűlünk a barátnőimmel egy szigorúan csajos estére. Szigorúan pizsamaparty - vagyis ottalvós a buli. Külön köszönet a főhadiszálásért Carrie-nek! :)
Szóval bizonyos rendszerességgel összehozunk a csajokkal egy csajpartyt, van itt minden beszélgetés, italozás, smikelés, bulizás - minden amit el lehet képzeli (és néha persze olyan is amit el sem lehet képzelni)!
A lényeg, hogy a jó hangulat adott! Ehhez jönnek a jó ételek és a jó italok.
Legutóbb éppen sajtfondüztünk és én vittem a desszertet.
4 lánynak el sem tudtam mást képzelni, mint csokit!

Hozzávalók
3 tojás
7 dkg liszt
12 dkg kristálycukor
1 csomag sütőpor
2 pohár joghurt
3 evőkanál kakaó
2 evőkanál méz
15 dkg sütőmargarin
2 tábla étcsoki

A 3 tojás fehérjét pedig kemény habbá vertem. A tojások sárgáját a cukorral összekevertem majd hozzáadtam a lisztet és a sütőport valamint a 2 pohár joghurtot, majd elkevertem az egészet. Ehhez hozzáadtam még 3 evőkanál kakaót (az alkalmom kedvéért az isteni finom Lindt kakóporomból!), valamint 2 evőkanál mézet és a felvert tojásfehérjét.  A 15 dkg margarint 2 tábla étcsokival vízgőz felett megolvasztottam, és egy kicsit lehűtöttem. Ekkor a csokit is hozzákevertem a masszához, nagyon óvatosan, figyelve arra, hogy a hab nehogy összeessen!  Beleöntöttem egy kapcsos tortaformába, aminek az alját kibéleltem sütöpapírral.

Bevallom a sütéstől egy kicsit féltem, mert ez a torta akkor igazán finom ha belül még krémes marad. A sütőmet légkeverésre és 180 fokra állítottam be és 20 percre. Amikor letelt, akkor még sütöttem, még egy 10-15 percet kb. A lényeg, hogy tűpróbánál kicsit még ragacsos, tésztás maradjon  a tű. Bár én fogpiszkálót használtam erre a célra.

Nagyon finom lett! Talán nekem egy picit túl csokis is lett, legközelebb lehet, hogy nem csinálom ennyire "töményre". A lányoknál viszont óriási sikert aratott! Bátran ajánlom minden csokiimádonak, nem fog csalódni!

1 megjegyzés:

  1. Drágám!! Olyan, hogy valami túl csokis, túl tömény, vagy túl édes...nem létezik:)). Egyszerűen tökéletes volt ez a torta. Azóta is könnyes szemmel gondolok rá:)).

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails