2010. július 7., szerda

Születésnap

Már hónapok óta érlelődik bennem a gondolat, hogy én is indítok egy blogot. Ezzel nem egy divathullámot szeretnék meglovagolni, hanem egyszerűen úgy érzem szükségem van erre. Leginkább saját magam illetve talán az álmaim miatt. :) (Illetve VALAKI egyszer azt mondta legyen nekem is hobbim!!!! ;))

Mióta nem csak egyszerű szemlélődőként lépem át a konyhának nevezett mágikus hely küszöbét, azóta gondolok arra, hogy milyen jó is azoknak a szerencséseknek, akiknek van régi családi recepetgyűjteményük. Ilyenkor lelki szemeim előtt meg is jelenik egy régi, bőr kötésű szép kis könyv, ami telis tele van már kissé megsárgult és enyhén pecsétes lapokkal, a lapokon pedig régi klasszikus családi receptekkel, természetesen gyönyörű kézírással (naná hogy töltőtollal!) feljegyezve. A könyv gerince már éppen csak összetartja a lapokat. Ez a receptes könyv anyáról lányára száll a családon belül, és a kezdő modern kori konyhatündérek (újra)felfedezik a nagymama már klasszikusnak számító receptjeit.

Gyermekkoromban én is sokat voltam a nagyi(k) konyhájában. És milyen jó is lenne most belelapozni az ő saját recetgyüjteményükbe... És elkészíteni mondjuk azt az utnánozhatatlanul jó méteres kalácsot vagy akár a finom gyöngyöző húslevest....

Ez az álom ösztönzött arra évekkel ezelőtt, hogy vegyek egy szép füzetet és elkezdjem benne gyűjteni a receptjeimet. Úgy gondoltam, hogy talán ha majd egyszer a távoli jövőben nekem is lesznek unokáim és ő rájuk hagyományozódnak a nagyi receptjei, akkor milyen jó lesz nekik. (Szép kis rózsaszín felhő!!! És egyben egy jövőkép is, ami azt feltételezi, hogy remélhetőleg az unokáim nem úgy táplálkoznak majd a jövőben mint az űrhajósok!) 
El is kezdtem írni, de sajnos nem sok recept került bele... talán ha 8-10 receptig eljutottam. Na nem akarok rögtön szabadkozni, de azért is csak ennyi került bele, mert úgy gondoltam csak olyan sokat próbált recepteknek illendő bele kerülni, amiket nagyon szeretek/szeretünk és a mi gyakran készül. És mivel valamilyen titokzatos oknál fogva nem konhatündérkedtem rendszeresen, hát eddig jutottam...
Aztán eszembe jutott, hogy mi lenne ha kihasználnám a 21. század nyújtotta előnyöket és egy blogba gyűjtögetném őket össze!
Ehhez rengeteg inspirációt kaptam filmekből és egy aktívan gasztroblogoló barátnőmtől is! Ezúton is köszönöm neki a biztatást és a sok finomságot, amivel elkényeztetett!!!!

És akkor ma jött valami... Valami, ami miatt MA kellett belevágnom!
Így ma megszületett a blogom...
És milyen fura  az élet, hogy ez egyszerre lett valaminek a kezdete és sajnos valaminek a vége is. De az élet már csak ilyen...

1 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails