2010. július 28., szerda

Inception - Eredet

Hosszú idő óta az egyik legjobb élményem volt ez a film!
Nem vagyok egy elvetemült sci-fi rajongó, de a kötelező alapműveket művelődésügyi szempontból igyekszem nem elszalasztani.  És ez szerintem az nem vitás, hogy ez bizony egy kötelező alapmű!

Sokat gondolkodtam, hogy milyen műfajba soroljam ezt a filmet, mert ez az én szememben nem egy klasszikus sci-fi (azokban ugyanis mindig cakkos fülű és kicsit sem emberszabású lények jelennek meg). Ugyanakkor ez valóban minőségi sci-fi, legalábbis nekem aki szórakozásként főként vígjátékokat illetve kaland vagy kosztümös filmeket nézek.
Visszatérve a filmre. Én észre sem vettem, hogy milyen hosszú, ugyanis az első pillanatától az utolsóig leköt és fenntartja az érdeklődést. Leonardo DiCapriot lehet szeretni és nem szeretni, viszont többször bizonyította, hogy igenis megállja a helyét komoly produkciókban. Marion Cotillard is remek, és DiCaprioval együtt egy új de jó párosítás!
Már azóta érdekel ez a film, hogy először megláttam az előzetesét. Ami érdekes, hogy bár maga a film megmarad, a címére nem emlékeztem. Így egy ideig olyan film megtekintése mellett kampányoltam, aminek a címéről gőzöm nem volt. Aztán megláttam hogy a Dark Knight - Sötét Lovag rendezőjének az új filmje, akkor már végképp biztos voltam benne, hogy ez kihagyhatatlan darab.
Általában amikor először nézek egy filmet nem tudok a filmzenére koncentrálni. Ennél a filmnél azonban határozottan felismertem, hogy a zene nem lehet más munkája csakis Hans Zimmer-é. Persze könnyű dolgom volt, hiszen gyakran hallgatott dolog a szintén az ő neve által fémjelzett Dark Knight - Sötét Lovag filmzene.

A story röviden a következő:
"A profi tolvaj mindent el tud lopni. Minél nagyobb mester a szakmájában, annál kevésbé lehet előtte akadály. Dom Cobb (Leonardo DiCaprio) a legjobbak között is az első: ő mások álmait szerzi meg. Amikor áldozata éjszaka az álomfázisba jut, ő belopózik, és a legnagyobb értékekkel távozik. E tudás tette Cobbot az ipari kémkedés legkeresettebb bűnözőjévé és örökké menekülő, magányos férfivá. És most kap egy esélyt, hogy helyrehozza az összes régi hibáját, és visszaszerezze az elveszett életét. Ehhez nem lopnia kell, hanem profi bandája segítségével visszatérnie az eredethez, és egy gondolatot elültetni valakinek a fejében. Ez lesz a tökéletes bűntény. De a legjobb tervet is keresztülhúzhatja, ha a kiszemelt áldozat maga is profi. Aki olyan veszélyes, amilyenről Cobb még csak nem is álmodott."

A film eredeti címe és a magyar változata ugyan csak köszönő viszonyban vannak, de láttunk már rosszabbat is, és végülis egészében passzol a történetéhez is. Vagyis összességében én mindenkinek csak ajánlani tudom az eredeti Eredetet! Jó szórakozást hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails