2010. július 25., vasárnap

Mézes szezámmagos csirke

Egy dolgot be kell vallanom: sokáig nem tartozott a kedvenceim közé sem a csirke, sem más szárnyasok húsa. Valahogy úgy voltam ezzel, hogy számomra az az igazi "hús", aminek 4 lába van. Ennek az lehet a magyarázata, hogy az emlékeiben a szárnyasok húsa valahogy mindig "száraz" húsként élt, azaz nem volt sem olyan ízes és zamatos és főként szaftos, mint akár a malac vagy a marha husi. És nem kell arra gondolni, hogy csak a zsíros, cupákos húst kedvelem, mert egyáltalán nem.

Aztán rájöttem, hogy ez is csak elkészítés kérdése, és bizony a csirke (illetve egyéb szárnyas) hús is kerülhet úgy a tányérra, hogy nem száradt ki, sőt  illatos és omlós. Hogy kívül finom ropogósra sült, aranybarna színű és ha belevágsz, akkor közelebb kerül a omlós, szaftos fehér húshoz.
Azóta az egyik kedvencem lett az egyben sült csirkemellfilé. Ilyenkor a csirkehusit befűszerezem és vaj és olivaolaj kettősében megpirítom, majd fedő alatt készre sütöm. Mivel igen gyakran készítem el így, különösen örültem, mikor ötletet kaptam arra, hogyan készíthetem el ezt másmilyen változatban.



Hozzávalók:
1 csirkemell filé
só és fűszerek
2 evőkanál méz
3 evőkanál szezámmag





Az elkészítés nem kezdődik máshogy, mint az alap recept esetében. A csirkemellet megsózom és megszórom fűszerekkel. Ebben az esetben egy kevés borssal és 9 fűszersóval szórtam meg a husit. Majd felolvasztom a vajat és mellé öntök egy kis olivaolajat. Ebben átsütöm a husi mindkét oldalát, hogy finom kérget kapjon így a hús nedve belül marad és nem tud kiszáradni. Ezután kivettem a a csirkemelleket és tűzálló üvegtálba tettem. Ráöntöttem a 2 evőkanál mézet és meghintettem a 3 evőkanál szezámaggal. Sütőben még sütöttem 15 percig, majd joghurtos cézár öntettel meglocsolt jégsaláta mellé falatoztuk.

Ez a laza kis ebéd 30 perc alatt kész is volt  és meleg időben különösen jól is esett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails