2011. április 26., kedd

Húsvét

Nagy várakozásokkal indultam neki a húsvéti hosszúhétvégének. Főként talán azért, mert a húsvétban gasztro szempontból nagyon tapasztalatom van, mint más ünnepekben. Ez az jelenti, hogy sonkát már főztem korábban kétszer is. És már nagyon vágytam is a sonkára és tojásra, újhagymával, paradicsommal, tormával és kaláccsal. Egyszóval vártam a húsvéti ízeket. Az idén itthon töltöttük az ünnepeket így egy elég ambiciózus listával vágtam neki az ünnepi konyha túrának.
És mondhatom ez az ünnep minden várakozásomat felülmúlta, több szempontból is! :)
Amit a következő évekre le kell vonjak tanulságul, hogy még mindig nem tudom igazán hatékonyan menedzselni az ünnepi előkészületeket. Mondjuk péntek estig nem sok dologra jutott időm, de azért igyekeztem a munka és az edzések mellé egy bevásárlást és némi előkészületet beiktatni.
Így végül a 10 pontos listámból 7 pont került megvalósításra, ami nem rossz eredmény. Tekintve, hogy közben még ez az felkerült, ami nem is volt tervbe véve.
Anyunak köszönhetően az unalmas gyári csomagolás helyett édes kis nyuszik szállították házhoz a gyerkőcök ajándékát. És olyan, de olyan locsoló verset is hallottam, hogy elállt a szavam! :)


A nyuszik elkészítése nem bonyolult. Én egy 40x40 cm hosszúságú csuda finom fehér anyagot használtam hozzá. Az anyagot félbehajtottam, úgy hogy egyenlő szárú háromszöget formázzon. Aztán a háromszög csúcsától elkezdtem feltekerni egy hurkába az anyagot egészen addig, amíg elértem a hajtás vonaláig, azaz a másik háromszögig. Ekkor a máik oldalról ugyanezt megismételtem. Így két hosszú hurkát kaptam, ebből alakítottam ki a nyuszit. Ez úgy történt, hogy lemértem mekkora hely kell a tojásnak és a csokiknak, amit a nyusziba szerettem volna tenni. Aztán ott összefogtam az anyagot és egy fehér befőttesgumi segítségével kialakítottam a fejeket és a két tapsifület. A nyuszik még kaptak egy kis piros masnit és egy kis csengőt és persze az elmaradhatatlan csokikat.

Az ételeket figyelembe véve készült természetesen sonka és kaszinótojás. A maradékok hasznosítása jegyében isteni bableves a sonkaléből. Megpróbálkoztam a kalács sütéssel  és a bonbon készítéssel is. Sütöttem pogácsát, és főztem karamellt is. Tehát folyt köv.!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails