2011. január 17., hétfő

Nincs itthon kenyér!? Sütök egyet

Bevallom nem vagyok (legalábbis nem voltam) az otthoni kenyérsütés elkötelezett híve.
Hogy mi ennek az oka? Régebben még jópár évvel ezelőtt volt nekünk is kenyérsütő gépünk. És Anyu és Apu lelkesen sütögettek is kenyereket. Ami nekem eleinte borzalmasan nem ízlett, mert gumis volt és tömör. Nem volt olyan lágy és levegős mint a bolti kenyér. És az én kis ízlésvilágom már erőteljesen hozzászokott a bolti kenyér ízéhez. Bevallom ahhoz, hogy el tudjam hagyni a fehér vagy félbarna kenyeret, ahhoz is rettenetesen hosszú évek kellettek. Régebben egy rozskenyérrel ki lehetett volna kergetni a világból, mert keserű és savanyú volt egyszerre és a liszt a tetején.... (Nem vagyok egy por halmazállapot kedvelő! Nekem a cukor is kristály és nem por!) Aztán ahogy teltek múltak az évek és ahogy magamtól elkezdtem arra törekedni, hogy egészségesebb dolgokat fogyasszak és egészségesebben éljek megkedveltem a rozskenyeret, a teljes kiőrlésű lisztből és magokkal készült kenyereket és fokozatosan szoktam le a fehér és félbarna kenyerekről. Mondhatom, hogy mostanra már egyrészt viszonylag kevés kenyeret fogyasztok és fehér vagy félbarna kenyeret alig. És amikor nagy ritkán hozzájutok teljesen más az íze és nagyon finom, nagyon tudnám enni.... Mert bárki bármit mond, az egészséges kenyérnek más íze van. Ma már ezt is szeretem és ízlik. Azt hiszem ez volt a kulcs abban, hogy ma már az étrendem szerves részeivé válhattak. Mert lehet valami nagyon egészséges és hasznos, ám ha nem ízlik, akkor megette a fene. (Vagyis megeszi a fene, de én ugyan nem!)
És akkor mégis hogyan kaptam kedvet a kenyérsütéshez? Nem máshol mint Morzsókánál, Természetesen egy szokásos lánybuli keretében készült egy saját készítésű diós kenyérrel. És ha azt mondom finom volt, az nem elég. Na akkor és ott elhatároztam, hogy én is fogok sütni ilyen kenyeret.
Ennek ma jött el az ideális pillanata, hiszen hazaérve realizáltam, hogy nincs itthon kenyér. 
És akkor jött az ihlet és a lelkesedés - van itthon szárított paradicsom és olívabogyó. Hát akkor ne egy egyszerű kenyér legyen, hanem egy mediterrán kenyér.  És meg is sütöttem, sőt az első finom szeletet már el is majszoltuk belőle!

A recept itt található.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails