2011. január 5., szerda

Fogadjunk!

Tavaly megfogadtam magamnak pár dolgot az új évre. Azt kell mondjam, hogy a megvalósítás mondjuk 70% környékére tehető. Ami szerintem nem is olyan rossz, így elsőre. A folyamat folytatásaként elgondolkodtam mit szeretnék 2011-re megfogadni.
Aztán annyira filozofikus hangulatomban voltam, hogy mi lehet a különbség a fogadalom és a cél között. És akkor nekem inkább 2011-es céljaim vagy fogadalmaim legyenek?
Tényleg szerintetek mi különbözteti meg hogy megfogadsz magadnak valamit, amit ebben az évben szeretnél megtenni/kipróbálni/átélni/megélni vagy hogy azt mondod magadnak, hogy a következő éjféli pezsgő koccintásig a következőket megteszem/kipróbálom/átélem/megélem.
És akkor nekiálltam keresni, hogy mit is jelent a fogadalom és mit a cél...

Cél mindenekelőtt az, amit valamely cselekvés által el akarunk érni, valamely tevékenységgel megvalósítani. Ebben az értelemben annyi mint szándék, az a gondolat, mely az akarást irányozza. A cél ok, ha a cselekvés reá irányul, elérése végett indul meg. (Forrás: Pallas Nagylexikon)


A fogadalom pedig általános értelemben egy istenségnek tett ígéret valaminek elnyerése érdekében. A fogadalom önmagában csakis azt kötelezi, aki letette és megszűnik a kitűzött idő lejártával, az ígéret tárgyának lényegi megváltozásával, feltételének vagy céljának megszűntével, felmentéssel és a fogadalom megváltoztatásával. Akinek hatalma van a fogadalom tárgya fölött, az felfüggesztheti a  fogadalom kötelező erejét mindaddig, amíg számára a fogadalom teljesítése hátránnyal jár. (Forrás: Magyar Katolikus Lexikon)
 
Ebben az értelemben azt hiszem nekem inkább céljaim vannak és nem ígéreteim amiket később visszavonhatok. És a célokhoz társítok egy határidőt, de az sem tragédia ha esetleg valami miatt nem valósul meg az eredetileg kitűzött határidőig, hiszen lesznek/vannak nekem a tavalyi évről áthozott céljaim is.
 
Na de lássuk a medvét, vagyis a célokat:
Az idei évem még jobb lesz, mint a tavalyi.
  • Még többet sütni és főzni mint tavaly, és erről még többet blogolni.
  • Megfőzni életem első igazi húslevesét (ne ez például egy tavalyi export cél) és általánosságban is sokkal több levest enni és készíteni
  • Egészséges és egyszerű ételeket enni (persze néha ki lehet rúgni a hámból) és új ízeket kipróbálni (ezt azért kellő óvatossággal és nyitottsággal)
  • Rendszeresen sportolni - az idén szépen lassan próbálom felvenni a futást a repertoáromba :)
  • Megtanulni nem stresszelni és nem görcsölni feleslegesen (már az is nagy eredmény ha ezt egyre kevesebbet teszem majd!)
Azt hiszem nagyjából ennyi az amit erre az évre kiterveltem magamnak. Persze a lista folyamatosan bővül és bővülni is fog, mindenesetre jó volt úgy kezdeni az évet, hogy keretbe foglaltam amit szeretnék az idén.
És  miközben ezt a bejegyzést írtam illetve ezeken gondolkodtam megtaláltam az alábbi idézetet:

Az életben nem az jelenti a tragédiát, ha nem éred el a célokat, hanem, ha nincsenek céljaid.”
/Benjamin Elijah Mays/

Hát nekem már vannak 2011-re is! Kezdődjön a móka!

2 megjegyzés:

  1. Először is. Örülök, hogy végre újra írtál:). Másodszor. Az új ízek kipróbálásában támogatlak. Noszogatlak. Segítelek. Ezzel nem lesz probléma:). Harmadszor. A rendszeres sportolásban, és a futásban (meg rúdtáncban) naná, hogy támogatlak. Noszogatlak. Segítelek. Így ezzel sem lesz probléma:). Negyedszer. Ha meg görcsölsz és stresszelsz. Zúdítsd rám. Támogatlak. Noszogatlak. Segítelek. És jól kupánváglak, hogy ne stresszelj már annyit:).
    Ja. És nézd meg ezt a bejegyzésemet:
    http://morzsoka.freeblog.hu/archives/2008/12/30/BUJJEKmeg_minden/

    VálaszTörlés
  2. Először is. Mindenért köszi! Előre köszi a noszogatást és a segítséget! És bizony mondom neked én élni is fogok vele, de csakis a kölcsönösség jegyében. Azaz én is elvárom, ha neked van stresszgörcsöd, akkor te is zúdítsd és én is noszogatlak meg segítelek abban amiről meg tudom, hogy te tűzted ki célul! És már megint hihetetlenül elcsodálkoztam, hogy mennyire is egyformák tudunk lenni (miközben különbözőek vagyunk). Az említett bejegyzésedet soha nem olvastam még eddig, de komolyan ha csak 1 valaki van, aki értette hogy miről "karattyoltál" az elsőtől az utolsó sorig, akkor az én voltam. Baromira működik ez a leklitáskaság, de komolyan. Megdöbbentő, hogy milyen ereje (azaz erőnk van). És ez tetszik! Nagyon is! És még az az érdekes, hogy mennyivel jobban le tudod írni a gondolataimat, mint én magam!!!!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails