2010. december 1., szerda

Sajtos baconos csirketekercs

Nagyon szeretem a zöldbabot - leginkább a zöld zöldbabot. Számomra nem létezik jobb köret, mint amikor a  hosszú zöldbab szálak betekerednek bacon szalonnába. :)
Így kezdődött hát a következő étel. De ugye már nem éppen azt a zöldbabos szezont írjuk, és mivel nekem a mélyhűtőben csak darabolt zöldbabom volt így egy kicsit átalakítottam.

 








 
Hozzávalók

1 egész csirkemell
bacon szalonna
sajt (lehetőleg ne trappista legyen, mert nekem ez kifolyt)
zöldbab
burgonya
vaj
tej
fűszerek

Az elkészítést én a csirke mellekkel kezdtem, azt ugyanis már egy nappal korábban összeraktam. A csirkemellet felvágtam egyik oldalát kicsit megfűszereztem, borssal és fűszersóval (sóval óvatosan mert jön még rá a bacon). Aztán beleraktam egy darabka sajtot és összetekertem, majd rátekertem a bacont. Amikor készen volt, hőálló tálba tettem a göngyölt csirkemelleket és dobtam mellé egy-két darabka vajat.
Másnap pedig 180 fokon addig sütöttem,először alufólia alatt, hogy a hús megpuhuljon, átsüljön, aztán addig sütöttem még, amíg megpirult a hús és a bacon.
A baconos zöldbab köretemhez túl rövidek voltak a zöldbabok, így nem szedtem őket kis "csokorba", hanem hőálló tálba öntöttem és szórtam rá egy kis fűszerkeveréket és dobtam közé pár kocka vajat és a tetejére fektettem a bacont. Ezt a hús mellé tettem a sütőben és hasonlóan először alufólia alatt, aztán levettem a fóliát és megpirítottam a bacont a tetején.
A sütőben sült finomságok mellé egy kis krumplipürét adtam még. (A főtt krumplit tejjel és vajjal együtt törtem meg.)
Nagyon finom lett, bár a hús minden elővigyázatosságom ellenére kissé sós lett, amit szerencsére kompenzált, hogy a köretet nem túl sósra készítettem. Igaz finomság a hideg napokra!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails